آشفتگی در بازار مرغ و تخم مرغ

به گزارش مجله سرگرمی، قیمت مرغ و تخم مرغ در حال افزایش است به طوری که قیمت هر شانه تخم مرغ در یک ماه گذشته 2 هزار تومان و قیمت هر کیلو مرغ 300 تومان افزایش یافته است.

آشفتگی در بازار مرغ و تخم مرغ

به گزارش خبرنگاران، کمبود عرضه ناشی از افزایش دمای هوا و کاهش وزن گیری مرغ های در حال پرورش منجر به افزایش قیمت 300 تومانی مرغ در بازار شده است. ضمن اینکه قیمت تخم مرغ هم نسبت به حدود یکماه گذشته بیش از 2,000 تومان افزایش یافته است.

در همین رابطه برومند چهار آیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ضمن تایید رشد 300 تومانی قیمت مرغ گفت: متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 8 هزار و 500 تا 8 هزار و 800 و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 12 تا 12 هزار و 500 تومان است.

او اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می گردد که نرخ مرغ ظرف روزهای آینده به قیمت واقعی خود در بازار برسد.

چهار آیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را 9 هزار و 800 و مرغ آماده به طبخ را 14 هزار تومان با تلورانس 5 درصد افزایش یا کاهش اظهار داشت و گفت: این در حالی است که هم اکنون مرغداران در فروش هر کیلو مرغ با زیان یک هزار تومانی در بازار روبرو هستند.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره آخرین معین تکلیف اعلام قیمت مصوب مرغ در بازار اعلام کرد: بنابر پیگیری های انجام شده، قرار است ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب 13 هزار تومان را برای فروش هر کیلو مرغ منجمد اعلام کند، اما هنوز در ارتباط با مرغ گرم و زنده تصمیماتی اتخاذ ننموده است.

  • هرشانه تخم مرغ 13 هزار تومان

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران هم میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری 6,600 تومان و شانه ای 13,000 تومان اظهار داشت و گفت: قیمت این کالا نسبت به حدود یکماه گذشته نزدیک به 2,000 تومان افزایش یافته است.

ناصر نبی پور با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی قیمت 7,500 تومان را برای هرکیلوگرم تخم مرغ پیشنهاد نموده و این نرخ را به سازمان حمایت ارائه نموده است، اضافه کرد: فکر می کنم حدود 2 تا 3 روز آینده سازمان حمایت این قیمت را رسماً ابلاغ کند.

او تغییرات قیمت تخم مرغ در مراکز خرده فروشی را بی ربط به وضعیت فراوری و مراکز عمده دانست و گفت: قیمت تخم مرغ هنوز زیر نرخ تمام شده فراوری آن است و تعیین نیست در خرده فروشی ها چه اتفاقی رخ می دهد که قیمت ها به این صورت است؟ و آنها از چه کسانی تخم مرغ می خرند؟ احتمالاً خرده فروشان از واسطه ها کالای مورد احتیاج خود را تهیه می نمایند.

  • تخم مرغ قهوه ای

نبی پوردرباره تخم مرغ های قهوه ای نیز با بیان اینکه این تخم مرغ ها بومی نیستند، گفت: بعضی این تخم مرغ ها را به جای تخم مرغ بومی و محلی با قیمت بالاتر به مردم می فروشند حتی در بسته بندی آنها مقداری کاه نیز قرار می دهند تا به این ترتیب از مردم کلاهبرداری نمایند. اما این تخم مرغ ها برای مرغداری های صنعتی است و مرغ فراورینماینده آن نیز مرغ قهوه ای است. او با اشاره به اینکه میزان تخم مرغ های بومی و محلی به اندازه ای نیست که به تهران برسد و در اینجا به فروش برسد، اضافه کرد: این تخم مرغ ها معمولاً مورد مصرف محلی قرار می گیرند ضمن اینکه تخم مرغ های قهوه ای بسته بندی شده به طور 100 درصد صنعتی است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.ir: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30724

به "آشفتگی در بازار مرغ و تخم مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشفتگی در بازار مرغ و تخم مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید