درباره مادرید چه می دانید؟

به گزارش مجله سرگرمی، شهر مادرید، شهر موسیقی، شب های روشن، فوتبال و موزه هاست.

درباره مادرید چه می دانید؟

مادرید، شهری زنده و پر جنب و جوش که هم استانداردهای اروپای غربی را دارد و هم دارای فرهنگ غنی، هنر معماری و زندگی شبانه فوق العاده است. از آنجایی که مادرید پایتخت اسپانیا است؛ مقر اصلی دولت، وزارتخانه ها، موسسات، سازمانها و نهادهای دولتی است. این شهر پس از لندن و برلین سومین شهر عظیم اتحادیه اروپا است. در خبرنگاران به این شهر اروپایی سر می زنیم.

تاریخ شهر مادرید اسپانیا

با این که شهر مادرید قبل از میلاد مسیح هم وجود داشته، اولین اطلاعات موجود از آن به قرن نهم میلادی برمی شود. برخلاف دیگر شهرهای اسپانیا مانند سویا، والنسیا و بارسلون در مادرید آثاری چندانی از دوران رومی ها و ویزیگوت ها یافت نشده است. احتمالا منطقه مادرید امروزی برای این دو قوم جذابیتی نداشت. زیرا نه در کنار دریا و بنادر بود و نه در راستا شهرهای اصلی قرار داشت.

نام مادرید از کجا می آید؟

نظریات مختلفی راجع به منشا اسم مادرید وجود دارد. طبق یک افسانه قدیمی، مادرید توسط اوکو بینانور (پسر پادشاه توسکانی) تاسیس شده و Metragirt نام گرفت. بعضی از تاریخ نویسان ادعا می نمایند نام اصلی این شهر Ursaria به معنی سرمین خرس ها بوده است. احتمالا به دلیل خرس های زیادی که در اطراف شهر قرار داشتند که بعدها به نماد مادرید نیز تبدیل شدند.

بعضی نیز تغییر اسم شهر به مادرید را به زمان فتح این شهر توسط بنی امیه نسبت می دهند. بعد از فتح شهر اعراب آن را مایریت نامیدند و مادرید امروزی تکامل یافته همان مایریت است.

نماد شهر مادرید

نماد رسمی شهر مادرید، خرس و درخت توت فرنگی (El Oso y El Madrono) است. به نظر می رسد کسی دقیقا نمی داند که چرا خرس و درخت توت فرنگی نمادهای این شهر هستند. به جز این که در مزارع اطراف مادرید خرس ها و درخت های توت فرنگی زیادی وجود داشته است و به نماد شهر مادرید تبدیل شده اند.

یکی دیگر از نمادهای شهر مادرید، باشگاه کهکشانی رئال مادرید است. شاید با شنیدن اسم مادرید، اولین چیزی که به ذهن ما می رسد رئال و ستاره های بی شمار آن باشد. استادیوم سانتیاگو برنابئو در مادرید نیز از دیدنی های این شهر است که هر سال علاقه مندان به فوتبال را از سراسر دنیا به این استادیوم می کشاند.

آب و هوای شهر مادرید

نیمه غربی مادرید، آب و هوای مدیترانه ای و نیمه شرقی آن، آب و هوای نیمه خشکی دارد. بارش باران در مارید کم است و این شهر خشک ترین پایتخت اروپا است. با 250 روز آفتابی در سال، مادرید آفتابی ترین شهر اروپا است. اگر در فصل تابستان به مادرید می روید؛ کرم ضد آفتاب را از قلم نیاندازید.

در طول سال دمای هوا از 0.5 درجه سانتی گراد تا 33 درجه سانتی گراد تغییر می نماید. اما به ندرت دمای هوا کمتر از منفی 5 و بیشتر از 37 درجه سانتی گراد خواهد بود. با وجود روزهای داغ و خشک تابستان و گاها زمستان های سرد و برفی؛ آب و هوای مادرید در طول سال معتدل است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر دیدنی های اسپانیا را مطالعه کنید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.ir: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 119233

به "درباره مادرید چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره مادرید چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید