فوتبال زنان به صرف صبحانه!

به گزارش مجله سرگرمی، لیگ فوتبال زنان از جمعه در حالی برگزار می گردد که ساعت برگزاری عجیب آن قطعا کیفیت رقابت ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد اگرچه این لیگ با حضور مدعیان قدیمی جذابیت های خاص خودش را خواهد داشت.

فوتبال زنان به صرف صبحانه!

به گزارش خبرنگاران ، فوتبال زنان اگرچه هنوز نتوانسته همپای فوتسال در میادین بین المللی بدرخشد اما محبوبیت و مقبولیت و البته طرفدارانش دست کمی از فوتسال زنان ندارد. لیگ فوتبال بانوان در سال های اخیر به رغم کمبود امکانات و مسائل همیشه برگزار شده و می توان امیدوار بود تداوم این لیگ سبب شده تا آرام ارام کاستی ها و مسائل مرتفع شوند و تاثیر منفی این کمبودها روی کیفیت بازی ها کمرنگ و کمرنگ تر گردد. فصل جدید رقابت های لیگ برتر بانوان اما در امسال خیلی دیرتر از حد معمول و همیشه برگزار می گردد.

فصل جدید لیگ برتر بانوان بعد از یک تاخیر طولانی از جمعه 16 آذر در شهرهای مختلف آغاز می گردد. تاخیری که البته که دلیل نسبتا منطقی دارد. حضور تیم های ملی فوتبال بانوان در تورنمنت های مختلف سبب شد تا کمیته برگزاری مسابقات و کمیته بانوان در یک تصمیم منطقی لیگ را عقب بیاندازند تا تیم ملی فارغ البال و بدون مسائل همیشگی درگیری با باشگاه ها و لیگ بتواند خود را مهیای رقابت ها کند. تصمیمی که البته نتیجه مثبتی داشت و موفقیت تیم های ملی فوتبال را در تورنمنت های مختلف به همراه داشت.

در هفته های اخیر تیم ملی جوانان در مقدماتی جام ملت های آسیا شرکت کرد و تیم ملی هم در بازی های مقدماتی المپیک 2020 توکیو حاضر شد و در ادامه شاهد حضور تیم ملی در تورنمنت کافا بودیم و همه اینها دلایلی شد که فصل جدید بازی های لیگ برتر به تاخیر بیافتد.

نکته جالب در برگزاری بازی های لیگ برتر بانوان آغاز مسابقات از ساعت 10 صبح است! ساعاتی که مردم ایران در روزهای تعطیل سفره صبحانه را پهن می نمایند! یک تصمیم عجیب و غیرمنطقی و غیر حرفه ای که قطعا ریزش شدید تماشاگر و رسانه ها را به همراه خواهد داشت چرا بعید است خانم ها در چنین ساعاتی آنهم در یک روز تعطیل برای تماشای بازی های لیگ برتر وارد ورزشگاه شوند و مثل همیشه این لیگ جذاب سوت و کور و با کمترین بازتاب برگزار خواهد شد.

گلاره ناظمی داور مطرح فوتسال کشورمان که به زودی برای قضاوت جام ملتهای اروپا راهی پرتغال می گردد و مسئول برگزاری بازی های لیگ برتر بانوان است در این باره می گوید: واقعیت این است که ما هم علاقمند هستیم بازی ها را در ساعت بهتری و همانند آقایان برگزار کنیم اما شرایط و هم چنین امکانات سخت افزاری این اجازه را به ما نمی دهد.

از سوی دیگر علاوه بر عدم توجه کافی، این تایم عجیب سبب پایین آمدن کیفیت بازی ها خواهد شد. بی تردید برگزاری بازی های لیگ برتر در ساعات اولیه صبح طبیعتا باعث پایین آمدن سطح کیفی بازی ها می گردد به این دلیل بازیکنی که قرار است ساعت 10 صبح وارد زمین گردد باید چند ساعت قبل از ورود به زمین غذای مورد احتیاج را میل کند تا در جریان بازی کالری کافی برای دویدن و هم چنین نبردهای فیزیکی داشته باشد و این تصمیم ساعت خواب بازیکنان را کوتاه خواهد نمود.

در فصل جاری در لیگ برتر بانوان شاهد حضور 12 تیم هستیم. مهمترین نکته فصل جاری بازگشت ملوان منحل شده به جدول بازی ها با مربیگری مریم ایراندوست است. تیمی که با یک تصمیم عجیب و خلق الساعه توسط باشگاه ملوان منحل اعلام شد اما کادر فنی دوست داشتنی و بازیکنان این تیم با تلاشی وافر و عاشقانه این تیم را دوباره از نو ساخته اند و حالا به لیگ برتر فوتبال سلامی دوباره خواهند داد تا جذابیت بازی ها با حضور این تیم ریشه دار و قدیمی بالا و بالاتر برود. قطعا بازی های ملوان با حضور مریم ایراندوست مربی این تیم اگر با حضور فرزند خردسالش که در تمرینات این تیم حضوری پررنگ و فعال دارد، همراه گردد جذابیتی دوچندان خواهد داشت.

حضور سپاهان و ذوب آهن دو باشگاه ریشه دار اصفهانی در لیگ نیز بر هیجان و داغی رقابت ها خواهد اضافه نمود. به ویژه اینکه سپاهان و ذوب آهن جزو تیم های مدعی این لیگ هستند.

برنامه هفته اول بازی های لیگ برتر بانوان از این قرار است با این شرح که بازی ها جمعه 16 آذر ساعت 10 آغاز می گردد:

* نماینده شیراز - راه یاب ملل مریوان

* شهرداری سیرجان - ملوان

* پارس جنوبی بوشهر- شهرداری بم

* سپیدار مازندران - ذوب آهن

* پالایش گاز ایلام - همیاری آذربایجان غربی

* سپاهان - استقلال خوزستان

12

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.ir: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7576

به "فوتبال زنان به صرف صبحانه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال زنان به صرف صبحانه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید