نوستالژی دهه 80 شمسی

به گزارش مجله سرگرمی، بستگی دارد وقتی پشت فرمان نیسان ماکسیمای دنده دستی می نشینید، از چه منظری به آن نگاه کنید؛ سواری آن را با خودروهای جدید رنگارنگ و مجهز و متنوع امروز مقایسه کنید و یا این که، با در نظر دریافت این که بیش از 16 سال از اولین مرحله عرضه آن به ایران می گذرد و با مقایسه این خودرو با وضعیت بازار آن روز ایران، تکنولوژی ساخت، ویژگی های فنی، کیفیت سواری و… آن را بسنجید. هرچند به نظر بعضی هنوز هم ماکسیما، در هر دو نوع دنده دستی و اتوماتیک اش، حرف هایی برای گفتن دارد و می تواند پاسخ گوی احتیاج شما باشد. اما در آنالیز این خودرو می بایست حس های نوستالژیک و خاطرات دهه 80 شمسی را کنار گذاشت و خیلی دقیق، نکات منفی و مثبت آن را برشمرد.

نوستالژی دهه 80 شمسی

ویژگی های مثبت نیسان ماکسیمای دنده دستی:

  • ماکسیمای دنده دستی وقتی به بازار ایران وارد شد، مشکل عدم عادت راننده های ایرانی به رانندگی با خودروهای دنده اتوماتیک را نداشت و خیلی سریع تر در بازار جا افتاد. هم اکنون نیز این خودرو با قیمت کم تری نسبت به نمونه دنده اتوماتیک آن به فروش می رود و هواخواهان خاص خودش را دارد.
  • ابعاد و طراحی بدنه هردو مدل اتوماتیک و دستی این خودرو یکسان است، و در هر دو نوع ماکسیما، علی رغم ارتفاع پایین جایگاه راننده، دید نسبت به اطراف بسیار خوب است و آینه ها، به ویژه آینه سمت راننده، به گونه ای طراحی شده که تقریباً بیش تر نقاط کور اطراف را پوشش می دهد. و در دور زدن به چپ نیز عریض بودن آینه ها به دید بهتر یاری می نماید.
  • یکی از ویژگی های مهم این سدان، فضای کافی سرنشینان ردیف جلو و عقب است. با توجه به حضور این مدل در کلاس سدان های بزرگ خانوادگی، شاهد فضای بسیار مناسب اتاق داخلی برای سرنشینان هستیم و اگر دو جایگاه جلو در حالت راحت برای راننده و شاگرد تنظیم شوند، باز هم سه فرد بالغ با میانگین قدی 180 سانتی متر و وزن 80 کیلوگرم، به راحتی داخل این خودرو سوار می شوند و احساس کمبود فضا و یا جای پای کم را حس نخواهند کرد.
  • تأمین قطعات و خدمات پس از فروش این خودرو، خصوصاً در مدل های دنده دستی، نسبتاً مناسب است. شرکت پارس خودرو که به عنوان مونتاژنماینده محصولات نیسان در سالیان گذشته شناخته می شد، وظیفه خدمات دهی به ماکسیما را بر عهده دارد و سرویس دهی این شرکت در شهرهای بزرگ همچون تهران، مشهد، اصفهان، بابل، تبریز، شیراز و… مناسب و رضایت بخش است.
  • توجه نکنید که سال های زیادی از فراوری و تکنولوژی ساخت ماکسیما دنده ای گذشته است. این خودرو همچنان فرمان پذیری خوبی دارد و رانندگی با آن لذت بخش است. با توجه به طراحی مناسبِ بدنه این خودرو و هماهنگی بین اجزای آن، فرمان پذیری این خودرو، بااین که محرک جلو است، نسبتاً خوب است و می توان بر روی این خودرو در جاده هایی که دارای پیچ های متعدد هستند، حساب ویژه ای باز کرد.
  • دوام مناسب همراه با کیفیت مطلوب، یکی از ویژگی های مثبت این خودرو است. این موضوع به خودی خود باعث اعتماد اغلب خریداران به ماکسیما شده و به جرئت می توان گفت که استهلاک پایین و دوام مناسب، مهم ترین عامل در محبوبیت این مدل در سطح کشور است.

ویژگی های منفی نیسان ماکسیمای دنده دستی:

  • شما حاضرید در میان این همه خودروی متفاوت بازار کنونی ایران ـ که به هیچ وجه قابل مقایسه با سال های نخستین دهه 80 شمسی نیست ـ چه رقمی برای خرید یک خودروی دنده دستی با تکنولوژی نزدیک به دو دهه پیش بپردازید؟ یکی از مهم ترین نکات منفی درمورد نیسان ماکسیما قیمت بالای این خودرو است، و به اعتقاد کارشناسان، خرید این خودرو با مبالغی بالا، بسیار اشتباه و دور از منطق است. هرچند قیمت ماکسیما در مدل های دنده دستی، به مراتب پایین تر از نمونه های دنده اتوماتیک است.
  • امروز خیلی ها ترجیح می دهند که با خودروهای دنده اتوماتیک رانندگی نمایند و دیگر به رانندگی با خودروهای دنده دستی عادت ندارند. اگر شما جزو این افراد هستید و سال هاست که با مدل های دنده دستی رانندگی نکرده اید، بی شک هنگام رانندگی مجدد با این خودرو، دچار مشکل و عدم تمرکز و تطبیق با آن خواهید شد و شاید اصلاً قید رانندگی با آن را بزنید و سراغ دنده اتوماتیک ماکسیما بروید؛ انتخاب با شماست.
  • هرچند موضوع تأمین قطعات و تهیه لوازم مصرفی و یدکی ماکسیما درمورد مدل های دنده دستی آن کم تر صدق می نماید، ولی به گفته بعضی از مالکان این خودرو، در شهرستان های کوچک، تهیه بعضی از قطعات مصرفی ماکسیما در بازار آزاد با توجه به توقف فراوری این مدل در سال 1391، کمی سخت است و خدمات پس فروش این مدل نیز توسط شرکت پارس خودرو به خوبی انجام نمی گردد.
  • آپشن های رفاهی در این خودرو بسیار کم است. با توجه به سیاست های فراوری محصولات متوسط و مالی از سوی برند نیسان در دهه 90 میلادی، و اولویت داشتن کیفیت و دوام طولانی مدت، این خودرو به صورت کاملاً نرمال و در اصطلاح با آپشن های کم عرضه شد.
  • ماکسیما به نسبت خودروهای روز واقعاً ماشین پرمصرفی است و زیادی سوخت هدر می دهد. با وجود کاهش نسبی سطح مصرف سوخت مدل دنده معمولی این سدان ژاپنی و با توجه به موتور پرقدرت و حجم بالای پیشرانه آن، مصرف سوخت این خودرو در مسیرهای شهری و پر ترافیک برابر با 14.9 لیتر و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان برابر با 8.3 لیتر است و در نمودار سیکل ترکیبی، نیسان ماکسیما اتوماتیک میانگین مصرفی برابر با 10.8 لیتر بنزین را به خود اختصاص می دهد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.ir: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: دیوار
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28323

به "نوستالژی دهه 80 شمسی" امتیاز دهید

2 کاربر به "نوستالژی دهه 80 شمسی" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوستالژی دهه 80 شمسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید