نوآک: بازگشت نفت ایران به بازار باید آنالیز گردد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران : معاون نخست وزیر روسیه و وزیر نفت پیشین این کشور گفت بازگشت نفت ایران به بازار باید مورد آنالیز قرار گیرد اما نخست، باید درک دقیقی از برنامه بازگشت نفت ایران و محدودیت های حجم وجود داشته باشد و همه چیز به زمان انجام این کار بستگی دارد.

نوآک: بازگشت نفت ایران به بازار باید آنالیز گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه و وزیر نفت پیشین این کشور گفت بازگشت نفت ایران به بازار باید مورد آنالیز قرار گیرد اما نخست، باید درک دقیقی از برنامه (بازگشت نفت ایران) و محدودیت های حجم وجود داشته باشد.

وی گفت: البته که باید (بازگشت نفت ایران) آنالیز گردد زیرا بر توازن عرضه و تقاضا تاثیر دارد. شما فقط باید دقیقا برنامه بازگشت و اینکه حداکثر حجم چقدر است را بدانید اما همه چیز به زمان انجام این کار بستگی دارد.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش بازار نفت خود گفت ایران می تواند تا سال 2022 میزان فراوری نفت خود را به 3.8 میلیون بشکه در روز برساند و در صورت برداشته شدن تحریم ها، به منبع اصلی رشد فراوری نفت در دنیا تبدیل گردد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در ابتدای ماه جاری به اسپوتنیک گفت مسکو معتقد است اطمینان از شرایط بازگشت نفت ایران به بازار دنیای یکی از مؤلفه های اصلی توافق هسته ای است که تحت مذاکره واقع شده است.

به گفته وی، مذاکره نمایندگان در وین بر میزان تحریم های مختلف می تواند لغو گردد و اقدامات متقابل تهران متمرکز هستند.

به گزارش فارس، کشورهای عضو اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه موسوم به اوپک پلاس با آغاز همه گیری کرونا به میزان بی سابقه ای از فراوری خود کم کردند تا به تقویت قیمت نفت یاری نمایند، با بهبود تقاضا در دنیا، این کشورها تصمیم گرفته اند به تدریج بر میزان فراوری خود بیفزایند.

تا این زمان ایران به علت تحریم ها از کاهش فراوری این گروه معاف بوده است. اکنون با احتمال بازگشت نفت ایران به بازار، بعضی تحلیلگران نگران به هم خوردن عرضه و تقاضا در بازار هستند اما بسیاری از تحلیلگران معتقدند آنقدر تقاضا در دنیا در اثر کرونا کاهش یافته بود که با بهبود شرایط و افزایش تقاضا، نفت ایران به محض ورود به بازار جذب خواهد شد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.ir: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 148139

به "نوآک: بازگشت نفت ایران به بازار باید آنالیز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوآک: بازگشت نفت ایران به بازار باید آنالیز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید